Serdecznie witamy                                                   W Rytrze jest:
Z Roztoki Ryterskiej- przez Małą Roztokę - Kiczorę -pod Trześniowy Groń.
Zielony szlak gminny , 2:30 godz. ( 1:30 godz.)

Szlak zaczyna się w Rytrze kilometr od Popradu, na początku szosy
w dolinę Małej Roztoki. Szlak na początku pokrywa się z trasą spacerową z Rytra  do chaty pod Kramarką . Już w lesie mijamy pstrągarnię i smażalnię „U Danka” prowadzoną przez P. Mieczysława Zbyszowskiego. Warto tutaj zaglądnąć. Pstrąg na patelnię trafia prosto z wody. Zawsze jest świeży, nie z zamrażarki. Powyżej, jakieś 400 m dalej parking, a po prawej miejsce zabaw dla dzieci związane z „Rogasiowym Szlakiem".
Dochodzimy do szlabanu , obok małego drewnianego budyneczku. Po prawej leśniczówka . Za nią w zabytkowej leśniczówce wybudowanej w 1919 r. przez hr. Adama Stadnickiego znajduje się Ośrodek Edukacji Leśnej. Od leśniczówki droga szutrowa. Tędy prowadzi ścieżka rowerowa przez Fugasówki na przełęcz Żłóbki. Mała Roztoka jest mniej wcięta między zbocza, dociera do niej więcej słońca. Strumień płynący wzdłuż drogi ładny, trochę spokojniejszy, niż w dolinie Wielkiej Roztoki. Lepiej też widoczny z drogi. Nad nim trafiają się polanki. Mijamy kilka mostków. Przed jednym z nich po lewej stronie znajduje się zbiornik retencyjny. Zaraz za mostkiem dróżka prowadząca na Maćkowską. Około 50 m za odejściem dróżki w stronę Polany Maćkowskiej rozchodzą się szutrówki i doliny. Trasa rowerowa skręca na pn-zach., a my skręcamy w prawo idziemy jeszcze 200 m wzdłuż potoku Małej Roztoki na pd-zach.
Tu szlak zielony skręca w lewo, przez potok. (Nie ma mostku, trzeba przejść po kamieniach). Szlak prowadzi na zbocze, szeroką drogą dochodzimy do pięknej , dużej polany z zabudowaniami do dawnej gajówki na Kicorze. Przed wejściem na polanę znak B3 ścieżki przyrodniczej. Polana leży na wysokości 760 m n.p.m.
  Domu mieszkalnego nie ma. Zabytkowe, drewniane zabudowania spalili w 2000 r. złodzieje, którzy ukradli dziadkowi Witoldowi Buczkowi poroża jeleni, gdy dziadek był na jarmarku w Starym Sączu, a dla zatarcia śladów podpalili dom. Od tej pory Dziadek mieszkał w małej, drewnianej przybudówce, przy stodole .Mieszkający w Rytrze synowie Witolda Buczka postawili mu nowe. Do niedawna była to ostatnia zamieszkana polana w Lasach Roztoczańskich. W 2012 roku w wieku 98 lat P. Witold Buczek odszedł z tego świata. Mieszkali tu jego pradziadowie, wychowało się tutaj kilka pokoleń i dziadek jest ostatnią osobą, która tu jeszcze mieszkał.
Szlak zielony obchodzi gospodarstwo od zach. i pd. Niewygodną ścieżką skrajem lasu. 300 m od polany wybieramy lewe odgałęzienie ścieżki, nie na grzbiet lecz na trawersujemy strome zbocze góry. Miejscami na ledwo widocznej ścieżce, powalone ogromne kłody drzew.  Zakosami na przełęcz między Kiczorą (988) i Złotulkami (1026). Tu znak B4 ścieżki przyrodniczej każe nam obserwować granicę regli pod szczytami Wielkiego Rogacza i Radziejowej. Zwłaszcza jesienią, gdy buki czerwienieją. Młode świerki po zach. stronie przełęczy zasłoniły już ten widok, ale
ujrzymy go z wierzchołka 988 (150 m na pn.). Widać także np. polany Magorzycę i Skałki.
Z przełęczy jeszcze tylko 0,5 km dróżką przez źródliska na zboczu Złotulek (1026), do skraju wielkich hal, gdzie spotykamy znaki czerwone.
Tu zielony szlak gminny się kończy (jest strzałka). 100 m na wsch. Stąd jest początek dróżki do schroniska „Chatka pod Niemcową”. Nazwa nie jest precyzyjna , ponieważ schronisko znajduje się w należącym do Kosarzysk przysiółku Trześniowy Groń. 100 m dalej  węzeł szlaków czerwonego i żółtego pod Trześniowym Groniem.
POLECAMY:
"Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie".
Operacja, która celem jest wspieranie lokalnego rozwoju na obszarach wiejskich, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, poddziałanie "Wsparcie przygotowawcze" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
aścicielem strony jest:  Stowarzyszenie  PERŁY BESKIDU SĄDECKIEGO,         Rytro 380, 33-343 Rytro    KONTAKT:  18 44 97 135, 603 114 489,    e-mail: rytro.info@wp.pl